mandag 1. april 2013

House of Cards

Jeg har endelig somlet meg til å teste Netflix (på Xbox), og som ihuga Kevin Spacey-fan kastet jeg meg selvfølgelig over Netflix-serien House of Cards. 5 episoder på rappen den første kvelden sier vel i grunnen sitt. Jeg er hekta.


Kevin Spacey spiller kongressmann Francis Underwood, en erfaren politisk spiller og Majority Whip som blir forbigått når den nye regjeringen skal utnevnes. En stygg feil av administrasjonen, skal det vise seg.

Rollebesetningen er solid og plottet spennende, selv om politikk kanskje ikke høres så artig ut for alle. Det er intrigemakeri, sex og konflikter over hele linja. Alt mesterlig framført av rutinerte og overbevisende skuespillere i ledende og biroller.

Det er bare å sette seg i godstolen og nyte!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar